top of page
  • Obrázek autorajanapup

Měkne svět?

Máme naprosto boží technologie, auta, co jezdí na elektřinu, AI nástroje, co vám během 5 vteřin vystřihnou článek na web. Sice s chybama a hroudou prázdných klišé, ale bez copywritera a zadarmo. Máme emancipovanou společnost, posty prezidentek obsazují ženy nebo se o ně alespoň ucházejí. Skvělý. Zedničina, zámečničina nebo pekařina? Eh. “Když jsem se v patnácti rozhodoval, co dál, Tik Tok a YouTube byl jasná volba.” Mentální zdraví není sprostý slovo a chodit místo Tinderu na pravidelná rande s terapeutem je cool. Je to všechno strašně skvělý, pokrokový a fresh. ALE.


Zdroj: Pinterest

Jestli je něco, co mě vyloženě sere, tak je to fakt, že tomuhle světu začíná chybět nadhled. Mám pocit, že všechno se bere tak šíleně vážně, až mě to děsí.

Z filmů se naprosto vytratil humor, takovej ten nekorektní, kterýmu se člověk od srdce zasměje, přestože ví, že to je lehce za hranou. Co snímek, to alespoň jeden černoch, vietnamec, transgender, jeden gay pár a alespoň jedna nebinární postava. Zkrátka a dobře, pojďme ukázat, že jdeme s dobou a že nechceme, aby se někdo cítil utlačován nebo opomněn.


A ehm, humor? Vystavět postavy lidsky tak, aby si uměly udělat srandu samy ze sebe a byly uvěřitelný? Šmarja, dejte pokoj.



Zdroj: Pinterest

Na Netflixu je přehršel teenage seriálů, které se noří hluboko do tématu mentálního zdraví. Jenže místo pocitu sounáležitosti se u závěrečný znělky dostavuje spíš chuť vypít litr okeny a oběsit se na korálkovým závěsu z pětadevadesátýho. A to mi je 28. A korálkovej závěs nemám.

Všechno se tak šíleně hrotí a řeší, až se vytrácí odstup a lehkost… a možná i schopnost být tím, kdo jste, nehledě na to, co očekává společnost. Marketing některých brandů je přímo ukázkový příklad pózy a touhy zavděčit se všem. A přestože sama jsem markeťačka, často mi zůstává rozum stát nad tím, jak se vybraný značky soukají do pozic a rolí, který jim absolutně nesedí, jen, aby přežily. Aby vyhověly všem. Protože eko, bio, raw, all the skin types, body positivity a hlavně pořádnej green washing.


Zdroj: Pinterest


Když jsem četla, že ikonická značka Victoria's Secret po pěti letech znovu naleští svá mola, říkala jsem si, super! Nadšení vzápětí opadlo u dovětku: “V nové přehlídce tedy můžeme očekávat mnohem větší diverzitu, ať už se to týká velikostí, genderů, nebo třeba tělesných postižení.” Jakože really? Nebylo kouzlo VS přehlídek právě v té nedosažitelné dokonalosti, nadpřirozené kráse a touze nás, tehdy mladých a pitomých holek, jednou se po tom mole projít? Já to milovala. Vždycky tady byly ideály krásy. Věstonická Venuše, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Madonna nebo Adriana Lima. A podle mě je úplně jedno, kdo to je a jestli má v pase 30 nebo 70, ale jde o ten vznášející se oblak touhy a fantazie. Jako když malá holčička chce být princeznou a ve třinácti si lepí na zeď plakát Beyoncé.


Zdroj: Pinterest

Zdroj: Pinterest


Jenže teď - značky jsou pro všechny, všichni jsou vším, ale ve finále vlastně ničím. Hlavně chodit po špičkách a moc nevyčuhovat. Tlustý už dneska nemůžeš říct ani o kabátu a nejznámější české brašnářství za chvíli dostane podepsanou petici, že se musí přejmenovat. Jakoby, nedivila bych se.

Někde jsem nedávno slyšela, že svět měkne. Přijde mi, že i jo. Občas mě až udivuje, z jaký malichernosti s milionem neznámých dokáže vzniknout celosvětová kauza a kolik lidí tomu věnuje svůj čas a energii. Kauzy jsou moje guilty pleasure, ale tenhle absurdní incident mezi Selenou, Kylie a HB je už i na mě moc. Dřív si lidi konstruovali fantas-magory scénáře u zvohejbanýho obilí na poli, teď se chytají storýček, komentářů bez kontextu a dávají si věci do neexistujících souvislostí. It is what it is.



Zdroj: Pinterest


Taky pravidelně koketujete s myšlenkou, že svět se zbláznil? A že jste se najednou zničehonic octli v roli opovrhující starší generace a tzv. boomerů, kteří se přeci stejně měli nejlíp, když lítali večer za barákem a posílali si písničky přes infraport?

99 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

4 Comments


Adéla Víšková
Adéla Víšková
Mar 18, 2023

Hned bych litala za barakem a posílala si songy přes infraport z tvyho nejlepšího sony! A. ✨

Like
janapup
janapup
Mar 18, 2023
Replying to

Jéé, vítej :D Mám úplně nostalgickej pocit. Doba SONY, blogů a bužírek. Bylo to nej! 🌚

Like

tyna.miksovska
Mar 15, 2023

Skvělej post (článek? jak se tomu říká na blogu?🤔😂)! naprosto souhlasím se vším zmíněným a často se ocitnu v takovým zvláštním nepochopením nad “dnešní dobou”. PŘESNĚ!! Kam se poděl nadhled, proč jsou všichni tak strašně seriózní a proč se ”menšiny” (queer, non-binary atd..) neustále cítí tak moc pod útokem!🙄 reálně nikdo si jich nevšímá, ale to jsou neustále nařknutí z urážek apod.. Děsí mě představa, že za chvíli si nebudeme moct udělat srandu ani sami ze sebe! (i když je fakt, že to spousta lidi neumí😂).


Už skoro 2 roky žiju v Americe a jak víme, tak tady je to ještě o to víc citlivý, všechno! Občas si fakt musím dávat pozor na to, co říkám a to se dost…


Like
janapup
janapup
Mar 18, 2023
Replying to

Týno, moc děkuju za milej komentář. 🤗 Zrovna jsme s přítelem nedávno probírali situaci ohledně těhle věcí v USA a jak je tam všechno ještě stokrát intenzivnější. A to se jedná jen o postřehy, co tak sbíráme z online světa a z doslechu. Je to mazec. Jak taková cenzura in real life.

Like
bottom of page